כץ חזר על חזונו: להקים אי צף מול עזה ולהתנתק

    שלמה בן יוסף No Comments on כץ חזר על חזונו: להקים אי צף מול עזה ולהתנתק
    20:38
    05.05.24
    אליהו גרין No Comments on אשת חיל מי ימצא: קורותיה של מרת חנה פריינד ע"ה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המודיעין והתחבורה, ישראל כ"ץ, נאם היום (ג') בכנס המודיעין והיחידות המיוחדות שנערך לראשונה בת"א.

    "בין חמאס ודאעש בסיני יש שיתוף פעולה בתחום הברחת הנשק והפיגועים. המצרים יודעים את זה וגם הסעודים כשיחד עם זאת, בתוך עזה, דאעש קורא תיגר על חמאס. אבל יש להם מכנה משותף והוא האיבה נגד היהודים, בארץ או בחו"ל".

    על המו"מ עם אירן אמר: "המו"מ עם איראן נמצא בשלבים מתקדמים. ארה"ב דורשת מאיראן דיווח על פעילות עבר, דורשת פיקוח על אתרים צבאיים ובקרה על פיתוח אמצעי שיגור. לכל אלו האיראנים מתנגדים. האסטרטגיה האיראנית ברורה – הם לא מוכנים לוותר על יכולות; מצמצמים, מאטים, אך לא מוותרים. המערב פועל מתוך חולשה ולהוט להגיע להסכם והאיראנים מבינים את זה. לא במקרה מוכנים, לפי פרסומים, להתגמש בעניין הפיקוח- כי זה הפיך. אחרי הסרת הסנקציות, בעוד שנה, או שנתיים יתחילו לצמצם את הפיקוח.

    האיראנים מבינים שעמדת הכוח של המערב לא קיימת והם בהחלט מנצלים את זה. בעיני, העמדה הישראלית בהחלט נכונה. ישראל לא יכולה לתת יד לתהליכים כאלה.

    השר כ"ץ התייחס בכנס לתוכניתו להקמת אי צף מול חופי עזה, תכנית ה"אי-פרדות": "מן הראוי שמדינת ישראל תפעל לקידום התנתקות מעזה. יש דרך לעשות זאת והיא לא באמצעות הקמת נמל ושדה תעופה בעזה. צריך להקים נמל צף בים. אפשר לעשות זאת באמצעות חברת נמלי ישראל. אפשר להקים אי במרחק 4.5 ק"מ מעזה בהסתמך על שיתוף פעולה בינלאומית בפיקוח ישראלי. שם יקום נמל ים ובהמשך יהיה אפשר להקים שם גם שדה תעופה על אותו אי. בלי לסכן את ביטחון ישראל.

    זה לא קרה עד היום כי מערכת הביטחון שמרנית. היא לא מוכנה לבצע פעולות מיידיות. מדינת ישראל חייבת ליזום התנתקות, ולא להיגרר לשם. אפשר להקים באותו אי גם בתי מלון ואפילו קזינו אם ירצו בעזה. זה יספק לתושבי עזה אלפי מקומות עבודה".



    0 תגובות